Regulamin serwisu internetowego i Apartamentów ”Baltic Harbour” 

Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania z Serwisu internetowego dostępnego pod adresem www.balticharbour.pl

Definicje

§1

Pojęcia użyte w Regulaminie, jeśli nie postanowiono inaczej, oznaczają: 

  1. Baltic Harbour  – M i Ś sp. z o. o., osoba prawna będąca płatnikiem VAT (NIP: 6692577410) z adresem do korespondencji:ul. Morska 32/1, 75-212 Koszalin, adres e-mail: balticharbour@gmail.com , numer telefonu: +48 453 405 900, będąca jednocześnie usługodawcą i wynajmującym; 
  2. Serwis – serwis internetowy działający pod adresem: www.balticharbour.pl
  3. Gość – konsument lub przedsiębiorca korzystający z usług Baltic Harbourl, będący jednocześnie stroną umowy najmu krótkoterminowego w celach turystycznych bądź wypoczynkowych lub zawodowych; 
  4. Konsument – osoba fizyczna dokonująca rezerwacji, zawierająca umowę z Baltic Harbour, w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową; 
  5. Przedsiębiorca – osoba dokonująca rezerwacji, zawierająca umowę z Baltic View Rewal w ramach prowadzonej działalności gospodarczej lub zawodowej; 
  6. Strona www.balticharbour.pl
  7. Apartament – lokal mieszkalny bliżej zidentyfikowany w ofercie prezentowanej w Serwisie, który to jest przedmiotem najmu krótkoterminowego w celach turystycznych bądź wypoczynkowych; 
  8. Formularz rezerwacji – formularz dostępny na Stronie WWW, poprzez który dokonywana jest rezerwacja wybranego przez Gościa Apartamentu; 
  9. Dzień roboczy – jeden dzień od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy; 
  10. Regulamin – niniejszy Regulamin. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną Regulamin jest regulaminem w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2013r. poz. 1422 ze zm.) i określa zasady świadczenia usług za pośrednictwem Portalu; 

Stosowanie postanowień Regulaminu

§2

Regulamin znajduje zastosowanie w sytuacji dokonywania rezerwacji Apartamentu, anulowania rezerwacji, ich potwierdzania oraz zawierania umów najmu krótkoterminowego z Gośćmi Serwisu za pośrednictwem Strony WWW.

Informacje podstawowe

§3

  1. Właścicielem Serwisu oraz podmiotem, z którym zawierana jest umowa najmu krótkoterminowego w celach turystycznych bądź wypoczynkowych jest M i Ś sp. z o. o. ul. Morska 32/1, 75-212 Koszalin, adres e-mail: balticharbour@gmail.com , numer telefonu: +48 453 405 900,
  2. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest M i Ś sp. z o. o.. Dane osobowe przetwarzane są w celach, w zakresie i w oparciu o zasady wskazane w polityce prywatności opublikowanej na Stronie WWW. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Każda osoba, której dane osobowe przetwarza Baltic Harbour ma prawo wglądu w ich treść oraz prawo do ich aktualizacji i poprawiania. 
  3. Baltic Harbour oświadcza, iż jest jedynym właścicielem oferowanych do najmu krótkoterminowego Apartamentów, a także iż jest uprawniony do świadczenia oferowanych usług. 
  4. Oferty Apartamentów oraz ceny za ich najem mają charakter informacyjny i nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 § 1 ustawy Kodeks cywilny. 
  5. Gośćmi Serwisu mogą być zarówno Konsumenci jak i Przedsiębiorcy, którzy zaakceptowali Regulamin i przestrzegają jego postanowień. 
  6. Każdy Gość dokonujący rezerwacji Apartamentu zobowiązany jest do zapoznania się z niniejszym Regulaminem. W trakcie dokonywania rezerwacji Gość potwierdza fakt zapoznania się z treścią Regulaminu oraz wyraża jego akceptację w obowiązującym brzmieniu poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola na formularzu zamówienia. 
  7. Ceny za wynajem Apartamentów mogą ulegać zmianom. Dla Gościa wiążąca jest cena z chwili dokonania rezerwacji Apartamentu. 
  8. Baltic Harbour  zastrzega sobie prawa autorskie do wszystkich fotografii zamieszczonych na Stronie WWW i zabrania ich wykorzystywania w jakimkolwiek celu, bez zgody autora. 

Rezerwacja Apartamentu

§4

  1. Baltic Harbour zamieszcza na Stronie WWW szczegółowe informacje Apartamentów oferowanych do krótkoterminowego najmu. 
  2. Goście mogą dokonać rezerwacji Apartamentu w następujący sposób:
    • za pośrednictwem formularza rezerwacji poprzez Stronę WWW – Gość zostanie natychmiast poinformowany o dostępności Apartamentu i natychmiastowej możliwości rezerwacji; 
    • za pośrednictwem e-mail – balticharbour@gmail.com– Gość zostanie poinformowany za pośrednictwem e-mail o dostępności Apartamentu oraz o możliwości rezerwacji.; 
    • telefonicznie pod numerem telefonu +48 453 405 900 Gość zostanie poinformowany o dostępności Apartamentu oraz o możliwości rezerwacji. 
    • za pośrednictwem zewnętrznych portali internetowych typu Booking.com lub AirBnB – wg. zasad rezerwacji obowiązujących na tych portalach. 
  3. Rezerwacja jest potwierdzona z chwilą nadania jej numeru przez system rezerwacji on-line i przekazanie go telefonicznie lub na adres e-mail Gościa. Informacja przekazywana Gościom zawiera również wskazanie ceny najmu Apartamentu za wybrany okres czasu oraz wysokość opłaty rezerwacyjnej. 
  4. Opłatę rezerwacyjną należy dokonać w czasie ustalonym z Właścicielem. 
  5. Jeśli po upływie okresu wskazanego w ust. 4 opłata rezerwacyjna nie zostanie dokonana, Baltic Harbour anuluje rezerwację. 
  6. Dokonanie opłaty rezerwacyjnej stanowi potwierdzenie zawarcia umowy najmu krótkoterminowego na okres wskazany przez Gościa. 
  7. Wszystkie ceny podawane w Serwisie są cenami brutto, wrażonymi w polskich złotych (PLN). Baltic Harbour jest płatnikiem podatku VAT. 
  8. W sytuacji braku potwierdzenia rezerwacji wraz ze wskazaniem jej numeru, Gość powinien niezwłocznie skontaktować się z Baltic Harbour w celu potwierdzenia dokonanej rezerwacji.  
  9. Pozostałą część opłaty za zarezerwowany Apartament należy opłacić najpóźniej 7 dni od pobytu w Apartamencie. 
  10. Osoba fizyczna dokonująca rezerwacji Apartamentu musi mieć ukończone 18 lat oraz posiadać pełną zdolność do czynności prawnych. W przypadku osób niepełnoletnich wymagana jest zgoda rodzica lub opiekuna prawnego. 
  11. Na procedurę rezerwacji dokonywanej za pośrednictwem Strony WWW poprzez Formularz rezerwacji składa się w szczególności:
    • wybór Apartamentu oraz daty przyjazdu i wyjazdu;
    • podanie danych Klienta niezbędnych do realizacji umowy; 
    • zaakceptowanie niniejszego Regulaminu; 
    • wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych; 
    • kliknięcie w przycisk w Serwisie „Rezerwuj” lub o równoznacznej treści. 
  12. Zamówienie składa się poprzez wypełnienie Formularza rezerwacji i podanie niezbędnych danych w celu prawidłowego wykonania zamówienia (np. imię i nazwisko, telefon kontaktowy, adres, adres e-mail). 

Sposoby oraz warunki płatności

§5

  1. Opłata za dokonany najem krótkoterminowy wybranego Apartamentu jest każdorazowo potwierdzana przez Baltic Harbour telefonicznie bądź za pośrednictwem e-maila. 
  2. Opłatę rezerwacyjną za pobyt można uiścić w następujący sposób:
    • przy wykorzystaniu serwisu szybkich płatności:
    • przelewem na rachunek bankowy: MBank S.A. 04 1140 2004 0000 3002 8447 4713
  3. Opłata rezerwacyjna wynosi 30% wartości najmu i stanowi bezzwrotny zadatek (chyba, że ustalono inaczej). Opłatę rezerwacyjną należy dokonać w terminie wskazanym w § 4 ust. 4 Regulaminu. 
  4. Pozostała część opłaty za pobyt winna zostać dokonana najpóźniej na 7 dni przed rozpoczęciem pobytu. 
  5. Cena za pobyt zawiera: podatek VAT oraz opłatę klimatyczną. 

Zmiana oraz anulowanie rezerwacji

§6

  1. W sytuacji odstąpienia przez Gościa od rezerwacji w terminie 30 dni lub wcześniejszym przed rozpoczęciem pobytu możliwy jest zwrot 100% wartości wpłaconych środków. Wpłacona kwota zostanie zwrócona na rachunek bankowy Gościa wskazany przy rezerwacji, bądź w inny sposób ustalony z Gościem, w terminie nie później niż 7 dni od dnia anulowania rezerwacji. 
  2. Zmiana terminu rezerwacji jest możliwa, jeśli dany Apartament jest dostępny w wybranym terminie. Zasady, jak i odpłatność dokonywanej zmiany ustalane są każdorazowo indywidualnie z Gościem. 
  3. W sytuacji, gdy Gość nie przyjedzie w umówionym terminie, bez uprzedniego kontaktu, skutkuje to zwolnieniem Apartamentu do ponownej rezerwacji następnego dnia po dacie, w której Gość miał rozpocząć pobyt.  
  4. Baltic Harbour może zmienić rezerwację Gościa poprzez zaproponowanie innego Apartamentu o takiej samej powierzchni i parametrach bądź wyższych, bez konieczności dopłaty różnicy w cenie, wyłącznie w sytuacji wystąpienia siły wyższej, wskazanej w ust. 5 poniżej, uniemożliwiającej wykonanie usługi najmu wybranego Apartamentu. O zmianie Baltic View Rewal niezwłocznie informuje Gościa.
  5. Przez siłę wyższą rozumie się:
    • strajki 
    • wojnę 
    • kataklizmy przyrody 
    • pozbawienie Baltic Harbour mediów: tj. prądu, gazu, energii cieplnej lub wody z przyczyn niezależnych od Baltic Harbour.
  6. W sytuacji niemożności zapewnienia innego Apartamentu, Baltic Harbour niezwłocznie poinformuje o tym Gościa i zwróci wpłaconą kwotę za pobyt, nie później niż w terminie 7 dni od dnia zaistnienia okoliczności. 

Zasady pobytu w Apartamencie

§7

  1. Pobyt w Apartamencie rozpoczyna się od godziny 16.00 w pierwszym dniu zarezerwowanego terminu (chyba, że ustalono inaczej). 
  2. Wymeldowanie następuje do godziny 11.00 ostatniego dnia zarezerwowanego pobytu (chyba, że ustalono inaczej). 
  3. W dniu poprzedzającym przyjazd Gościa, otrzyma on drogą elektroniczną (e-mail i/lub komunikatory internetowe) szczegóły logistyczne dotyczące zameldowania (kody dostępu do budynku, kody dostępu do apartamentu, itp.) 
  4. Goście przebywający na terenie obiektu zobowiązani są do przestrzegania obowiązującej ciszy nocnej w godzinach od 22.00 do 6.00 rano. 
  5. Gość zobowiązany jest do korzystania z Apartamentu zgodnie z jego przeznaczeniem, oraz niedokonywania jakichkolwiek zmian lub nakładów na przedmiot najmu krótkoterminowego. Zabrania się w szczególności organizowania w Apartamencie wydarzeń do których nie jest on przeznaczony, typu: wieczory kawalerskie, sesje zdjęciowe, grupowe spotkania biznesowe, itp. 
  6. Przed opuszczeniem Apartamentu Gość powinien dołożyć staranności by zapobiec ewentualnym szkodom w Apartamencie, tj. wyłączyć urządzenia elektroniczne, zgasić światło, upewnić się, że okna i drzwi są zamknięte, itp. 
  7. W sytuacji wystąpienia szkody, Gość winien niezwłocznie poinformować Baltic Harbour
  8. Nie zezwala się na przebywanie zwierząt w Apartamencie. 
  9. W Apartamencie może przebywać liczba osób określona jako maksymalna podczas dokonywania rezerwacji. 
  10. Na terenie Baltic View Rewal obowiązuje całkowity zakaz palenia tytoniu oraz rozpalania grilla na balkonach lub tarasach. 
  11. Jeśli w trakcie pobytu Gościa dojdzie z jego winy do uszkodzenia lub zaginięcia części wyposażenia Apartamentu, Baltic Harbour jest uprawniony do dochodzenia poniesionych strat. 
  12. Apartamenty są w pełni wyposażone i przygotowane do dyspozycji Gości, zaś na Gościach spoczywa obowiązek dbania o powierzone mienie. 

Ochrona danych osobowych

§8

  1. Dane osobowe Klientów są przetwarzane na podstawie obowiązujących przepisów, tj. ustawy o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2002r. Nr 101, poz. 926 ze zm.) oraz Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016 z 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) – od dnia obowiązywania Rozporządzenia. 
  2. Dane osobowe Gości wykorzystywane będą wyłącznie na potrzeby realizacji umowy i nie będą udostępniane innym odbiorcom. Dane te są przetwarzane na podstawie art. 23 ust. 1 pkt 3 ustawy o ochronie danych osobowych oraz art. 6 ust. 1 lit b RODO – od dnia jego obowiązywania. Dane będą przechowywane do czasu wygaśnięcia roszczeń Gościa wynikających z zawartej umowy. 
  3. Gość posiada prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich poprawiania, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu. 
  4. Dane nie będą podlegać zautomatyzowanemu przetwarzaniu, w tym profilowaniu. 
  5. Administratorem danych osobowych jest M i Ś sp. z o. o..

Postanowienia końcowe

  1. Wszelkie prawa do Strony WWW, a także materiałów (zdjęć, tekstów, grafik i innych plików) umieszczonych na Stronie WWW, są zastrzeżone.
  2. Wszelkie reklamacje prosimy składać mailem balticharbour@gmail.com – od momentu złożenia rezerwacji do czasu wymeldowania, będą one rozpatrywane do 7 dni roboczych.
  3. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy prawa polskiego. 
  4. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Baltic Harbour a Klientem, który nie jest Konsumentem zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Baltic Harbour.  
  5. Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.05.2025 r. i obowiązuje dla Zamówień złożonych po tej dacie.